ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Πώς γίνεται να λείπουν τα εργαστήρια δραστηριοτήτων από ένα καλοκαιρινό camp που στόχο έχει άλλωστε να φέρει στην επιφάνεια την δημιουργικότατα και τα ταλέντα του κάθε παιδιού. Το κάθε παιδί θα επιλέξει την δεξιότητα/αντικείμενο που αγαπάει και θέλει να
παρακολουθήσει.
ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η ημέρα οικολογίας αναφέρεται στη διαχείριση του περιβάλλοντος και στη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης. Η ομαδική εργασία και ο συνδυασμός μάθησης και πράξης είναι ιδανικά στοιχεία για να βρουν τα ίδια τα παιδιά τον τρόπο να βελτιώσουμε το περιβάλλον. Μία από τις θεματικές ενότητες στο καλοκαιρινό μας πρόγραμμα, θα είναι βασισμένο στους
Παγκόσμιους Στόχους για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη για τη βιώσιμη διαχείριση του νερού και των εγκαταστάσεων υγιεινής για όλους, θα αναπτυχθεί γύρω από:
– τις ιδιότητές, τις μορφές και τον κύκλο του νερού,
– τη ρύπανση του νερού,
– τη σπουδαιότητα της καθολικής και ισότιμης πρόσβασης σε ασφαλές πόσιμο νερό για όλους,
– απλές προτάσεις για την εξοικονόμηση και προστασία του.
Μέσα από τη συμμετοχική προσέγγιση και αξιοποιώντας ένα πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό αλλά και τα εργαλεία της ενεργητικής μάθησης, τα παιδιά ενθαρρύνονται να
συμμετέχουν σε πρωτότυπα ομαδικά κινητικά παιχνίδια, ερευνούν και ανακαλύπτουν μέσα από πειράματα, κατανοούν και ερμηνεύουν τα προβλήματα σε παγκόσμιο επίπεδο,
ενεργοποιούνται μέσα από τις βιωματικές δραστηριότητες για να συμβάλουν στην υιοθέτηση σωστών συνθηκών στην καθημερινότητα όλων μας. Μέσω επισκέψεων σε χώρους όπου προβάλλουν θέματα σχετικά με τον κύκλο του νερού, την λειτουργία του οικοσυστήματος, τον ρόλο των ζωντανών οργανισμών στο φυσικό περιβάλλον καθώς και τις επιδράσεις του πολιτισμού στις χώρες που γεννηθήκαμε και ζούμε τα παιδιά θα έχουν την δυνατότητα να γίνουν μάρτυρες της λειτουργίας του οικολογικού μας συστήματος.
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
«Μια φορά και έναν καιρό στο 5ο Δημοτικό σχολείο Γέρακα και στο 1ο Δημοτικό Παλλήνης, γεννήθηκε ένα θέατρο μικρό και καθόλα μαγικό».
Σκοπός αυτού του κύκλου δραματοποίησης παραμυθιών είναι η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης του κάθε παιδιού, η ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος και συναισθημάτων αλληλεγγύης μεταξύ τους, η καλλιέργεια της κριτικής και αναλυτικής τους σκέψης, όπως επίσης και η ανάπτυξη της επικοινωνίας και χρήσης της αγγλικής γλώσσας.
Ο κύκλος των εργαστήριων θα καταλήξει σε μια σύντομη αυτοσχέδια παράσταση, απόρροια της δουλειάς των παιδιών κατά τη διάρκεια του προγράμματος, η οποία θα τους δώσει την ευκαιρία να σας παρουσιάσουν δημιουργικά τις ιδέες και σκέψεις τους.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Από την ανακάλυψη της φωτογραφίας μέχρι σήμερα έχουμε φωτογραφήσει σχεδόν τα πάντα ή έτσι τουλάχιστον φαίνεται. Σύμφωνα με την Σούζαν Σόνταγκ, «οι φωτογραφίες μεταβάλλουν και μεγεθύνουν τη γνώμη μας για το τι αξίζει να βλέπουμε και τι έχουμε δικαίωμα να παρατηρούμε. Είναι μια γραμματική και, ακόμη πιο σημαντικό, μια ηθική της όρασης». Μέσω εξειδικευμένων τρόπων με ανακυκλώσιμα υλικά, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την φωτογραφία και την αποτύ-πωση της φύσης μέσα από τον φωτογραφικό τους φακό. Η φωτογραφία στην εποχή μας είναι ένα ευρύτατα διαδεδομένο μέσο καταγραφής των ιδιαίτερων στιγμών της προσωπικής, καθημερινής και δημόσιας ζωής των ανθρώπων.
• Ενθύμιο προσωπικών στιγμών (εκδρομές, οικογενειακές και φιλικές συναντήσεις, κλπ).
• Πηγή πληροφορίας και ενημέρωσης (MME).
• Μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης.
Βασικοί στόχοι της σειράς μαθημάτων για την φωτογραφία είναι οι εξής:
– Η κατανόηση του ρόλου της φωτογραφίας ως μέσου καταγραφής της πραγματικότητας.
– Η κατανόηση των τρόπων που οι διαφορετικές επιλογές στο καδράρισμα και στη λήψη μιας φωτογραφίας μπορούν να επηρεάσουν το νόημα και την σημασία του θέματος. Φωτογραφίζοντας οικειοποιούμαστε αυτό που φωτογραφίζεται.
– Oι φωτογραφίες προσφέρουν αποδείξεις
– Συλλέγοντας φωτογραφίες, συλλέγεις τον κόσμο.
– Oι φωτογραφίες μεταφέρουν ειδήσεις.
Θα μας βοηθήσoυν στο εργαστήριο η πρακτική εφαρμογή των τεχνικών γνώσεων που γίνεται την ώρα του εργαστηρίου, το υλικό που δίνεται για μελέτη (άρθρα και φωτογραφίες), οι εργασίες – παρουσιάσεις που κάνουν τα παιδιά, η κριτική των φωτογραφιών μας, η έκθεση που θα γίνει στο τέλος των σεμιναρίων.
ΜΟΥΣΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
Το Εργαστήρι Μουσικής είναι ένας καλλιτεχνικός χώρος, ο οποίος εστιάζει στην ιδιαίτερη εκπαίδευση της Μουσικής και Μουσικοκινητικής Αγωγής, μέσω της βιωματικής απασχόλησης, έτσι ώστε η προσέγγιση του μαθητή για την πολιτιστική παιδεία να εναρμονίζεται και να εμπνέει την παιδική και ενήλικη ψυχή.
Στόχοι μας είναι η ανάδειξη του ταλέντου και των καλλιτεχνικών δεξιοτήτων, η εξωτερίκευση των συναισθημάτων και η μετουσίωσή τους σε μουσική δημιουργία, ενδυνάμωση της
προσωπικότητας, της αυτοεκτίμησης και της εικόνας εαυτού, η ενθάρρυνση της δημιουργικότητας, της επικοινωνίας και της συνεργασίας.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ
Χαρίστε στα παιδιά σας τη χαρά και τα εφόδια που προσφέρει η εκπαιδευτική ρομποτική!
Τα παιδιά κατασκευάζουν και προγραμματίζουν ρομποτικές εφαρμογές με μεγάλο ενθουσιασμό, ενώ παράλληλα, αφομοιώνουν έννοιες της Φυσικής των Μαθηματικών, της
Πληροφορικής και γενικότερα των επιστημών, με έναν βιωματικό, χειροπιαστό, ευχάριστο και αποτελεσματικό τρόπο.
Tα οφέλη της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής:
– Αυτοπεποίθηση – Αυτοεκτίμηση
– Ορθολογική σκέψη
– Δημιουργικότητα – Φαντασία
– Δεξιότητες επικοινωνίας
– Αντίληψη – Παρατηρητικότητα
– Καινοτομία – ερευνητικό πνεύμα
Οι μαθητές κατανοούν τις έννοιες των επιστημών με βιωματικό τρόπο:
– Φυσική (κίνηση, τριβή, ενέργεια)
– Μαθηματικά-Γεωμετρία
– Μηχανική (κατασκευή, ευστάθεια κ.α.)
– Προγραμματισμός
Με την σύγχρονη μέθοδο της ρομποτικής τα παιδιά έρχονται σε επαφή και με την οικολογική συνείδηση, παίζοντας παιχνίδια τα οποία ενισχύουν την γνώση και την αντιμετώπιση του περιβαλλοντικού προβλήματος.
.
..